AnnerottsJuvel

Alla inlägg under april 2013

Av Therese Blomgren - 28 april 2013 19:45

Allt är klart för den lilla nu! Filtar, halsband, koppel, mat, försäkring med mera! :) Nu är jag mer är redo! Nu fattar bara lilla Juvel. Jag är så glad att hon heter så, hon kommer vara min lilla juvel!    Jag ska lära henne allt jag kan rå på! Vi kommer ha så kul min lilla busfia och jag! Självklart Anton oxå! Han är jätte glad över vår nya familjemedlem! Dom kommer ha så roligt ihop, busa ute på landet och i skogen. 


Längtar längtar längtar!!!     

Av Therese Blomgren - 26 april 2013 23:13

Såg nu att jag inte fått med bilden på boken i förra inlägget. Så här kommer den och en bild på nya bilen. Ber om ursäkt för att jag ser skitsur ut på bilden. Hade jätte huvudvärk efter vi hämtat hem bilen men mamma ville ha en bild :)

Av Therese Blomgren - 26 april 2013 09:49

Igår kom min lilla pärm jag beställt :) Här i ska alla papper och allt därtill finnas! :)

Av Therese Blomgren - 23 april 2013 22:14

Tänkte att jag skulle berätta lite mer om mig för er som inte känner mig så ni får en liten uppfattning förhoppningsvis. Har ni frågor så fråga på!! 

Mitt namn är Therese Blomgren, 26 år ung. Bor och uppvuxen i Bålsta utanför Stockholm. Bor vid Åbergs Museeum med min sambo Anton. Jobbar som säljare på ett utbildningsföretag där jag säljer utbildningar i Ledarskap. Jag har även på sidan av mitt heltidsjobb ett företag tillsammans med min brors sambo. Vi säljer heminredning och klockor. Gå med i vår grupp på fb så hittar ni allt vi säljer! Sök på Fyndshoppa så kommer jag godkänna er :) 
Utöver det så har jag en unghäst på 4 år som jag precis har ridit in och hoppas på att kunna tävla i hoppning med framöver. Anton tävlar i enduro (Cross fast i skogen typ) flitigt. Är Sverige runt och kör SM och nu i dagarna även i Italien för att köra EM.

Jag skaffade min första hund när jag var 19 år. En rottisblandning som jag hade tills hon blev 5 år, jag fick ta bort henne pga anemi och tumörer i magen. Även njurarna var helt slut och ingen kan hitta någon vettig anledning till varför. Vi gjorde det vi kunde under den tiden som hon var riktigt dåligt. Vi åkte in på måndagen till Ultuna, hon blev inlagd till onsdag då fick jag hämta hem henne och på torsdagen låg vi i soffan hela dagen och myste. Jag kände att hon hade gett upp hoppet lite redan då. På kvällen så fick vi inte upp henne ur biabädden så jag ringde hit mamma + svärföräldrarna så de fick ta ett sista farväl av vår älskade underbara familjemedlem sen bar det av till ultuna mitt i natten där vi fick köra in henne på båren i sin biabädd som Anton och hans pappa bar ut henne i bilen på. Det var det tyngsta beslut jag någonsin tagit.. Att ta farväl av min bästa vän.. Veterinären kom in i rummet och förberedde oss och jag la mig över Rizzla för att viska i hennes öra   Hon började visa lite livstecken och slickade mig helt förbrilt i hela ansiktet och över händerna. Sen gav hon upp. Rörde sig inte alls. Bara låg där :( Sen fick hon sina sprutor och all smärta för henne var över medans min bara blev större och större    . Jag hade precis opererat foten i samma veva så jag var beroende av alla andra. Jag minns idag att jag föll ihop utanför rummet, mitt på Ultunas mottagning vek sig benen. Jag hade just tagit farväl av min bästa vän, hon som alltid var med mig, på jobbet, i stallet, i skogen, på hojtävlingarna och framför allt alltid fick mig att skratta. Jag trodde aldrig i hela min värld att det skulle vara så jobbigt att gå igenom som det har varit. Det är först nu som jag kan prata om det utan att gråta om jag har tur..  Min fina duktiga vackra vovve! Rizzla var 85% rottis resten schäfer flat. Blev påhoppad av en kenneluppfödare här i Bålsta en gång som påstod att jag ljög när jag sa att Rizzla inte var renrasig. Hon vägrade att tro mig. Hon var allt grann min donna och vi tränade massa lydnad. 


Nu efter 2 år känner jag att jag är redo att ta till mig en ny vän och träningskamrat. Kom i kontakt med Anne-lie genom Lena som äger Märta som jag har som extra vovve. Märta brukar sova här och muntra upp mig i mina tunga dagar. Hon är busig den lilla! Jag hade velat fram och tillbaka länge på det här med ny hund, orkar jag gå igenom samma sak igen?, kommer jag kunna ta till mig den lilla som jag har känt för Rizzla, kommer jag att fixa det? 

Hade kollat runt en del innan jag kom i kontakt med Annerotts men det hade aldrig känts bra, fören jag pratade med Anne-lie och det kändes så jäkla bra!!! Jag funderade fram och tillbaka och kom fram till att det är dags! Jag vill ha en ny kompis! Så såg jag lite bilder på valpisarna och jag fastnade helt för  1 vovve. Hon var så himla fin och hade något speciellt. Så fick de alla namn och denna fina vovve (alla valparna var fantastiskt fina!!!) fick namnet Juvel.

Så för två helger sen åkte jag och Lena upp för att träffa valparna och Anne-lie för första gången! Allt kändes ännu mer rätt och Juvel var så grann!! Jag njöt av varje stund! Var inte lätt att somna den natten...   
Så nu har vi förberett här hemma för vår nya familjemedlem. Imorgon hämtar jag hem min nya bil jag köpt så jag får in en hundbur så hon åker tryggt min älskade Juvel   
Jag hoppas att få lära mig så mycket som möjligt inom hundvärlden! Kommer träna med Lena som kommer vara min coach! Även med en som heter Nina som är hård med rättvis och sätter alltid hunden i fokus! Tränade för henne med Rizzla och vi trivdes super ihop! 
Jag hoppas på att kunna ställa ut henne ibland men framför allt träna bruks då det är det jag tycker verkar roligast! 

Läser allt jag kan om kvällarna för att lära mig, ni är JÄTTE VÄLKOMNA med tips och råd!! Vill ni träffas och träna så är det bara att höra av er!    

Bjuder nedan på lite bilder på Rizzla Märta och självklart lillfisan!

Börjar med en hedring till Rizzla mitt hjärtas fröjd
       
              

Märta min halvis
       

Till Slut
Juvel! 
   


Hoppas ni fått en liten uppfattning om mig. Fråga gärna om det är något ni undrar! 

 

  Kram Therese

Av Therese Blomgren - 21 april 2013 17:46

Har varit i Bromma idag och kollat bil,går allt som det borde så hämtar jag den imorrn! :) Men medans jag och mamma ändå var i Bromma så gick vi såklart in på Bromma Zoo. Har ni inte varit där så åk dit!! Dom har ALLT!! Mer eller mindre iallafall :) hittade leksaker och även en jätte bra aktiveringsboll! Sen hade de 50% på apportsaker så jag köpte även ett litet apportpaket! :) 14 dagar idag tills vi får hämta hem henne och dagarna går lååååååååååångsamt!! Hoppas ni haft en bra helg! :)

Av Therese Blomgren - 19 april 2013 20:02

Här är bara en del av allt vi börjat inhandla tills lilla Juvvan anländer hem till oss :) vi får hoppas hon kommer gilla sina nya leksaker men framför alt sitt hem och nya matte och husse :)

Av Therese Blomgren - 15 april 2013 21:30

Eftersom jag inte fått hem min lilla tik än så tänkte jag att jag bjuder på några få bilder tills dess att jag får hem henne. Den 5 maj åker jag till upp till Sundsvall och hämtar hem henne. Var uppe och träffade alla valpar och Anne-lie + hennes man i helgen. Dom var precis lika trevliga i verkligheten som på telefon och mail!!   Känns superbra allting och jag vet att jag kan ringa dem närsom om det är något jag undrar över. Har även ordnat med tränare här på hemmaplan så direkt när jag kan så kommer vi att börja vår resa mot nya äventyr, tävlingar och framför allt en hel del bus och skoj! 


           
 

Jag är en stolt nybliven hundägare till denna lilla krabat!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards