AnnerottsJuvel

Alla inlägg under december 2016

Av Therese Blomgren - 29 december 2016 13:32

Efter juldagen så hämtade mamma mig och Juvel 06:00 för avfärd till Norrland ?
Väl framme hämtade vi även min storebror Mattias och hans son Alexander på flygplatsen i Umeå. Lite snö har de allt men det är då inte mycket att skryta med.. lånade dragsele från min vän Erika här uppe ( som för övrigt har Annerotts Karl-Natus och Annerotts Norma Jean)
Så igår och idag har Juvel dragit Alexander i pulkan. Bra träning och speciellt nu när jag är opererad i foten.

Av Therese Blomgren - 17 december 2016 13:41

Bättre sent än aldrig sägs det.. Så nu skriver jag lite.. 10 månder sen sist.
Egentligen inte haft så mycket att skriva om då vi inte tävlat något alls typ i år.. Vi har förberett oss för fullt för nästa år och backat lite i det vi redan tränat. 

Först och främst har vi inte tävlat lydnad mer än Rottweilers Lydnads SM där vi kom på en andraplats i LK2. 
Helt tappat suget för lydnadstävlingar med de nya momenten.. Ska se över dem ordentligt och fundera över om det är något jag verkligen vill lägga tiden på. Just nu känns det inte aktuellt  

Anette och jag anmälde oss till en kvällstävling Apellklass i Heby. Vi kom hem mitt i natten efter en låååång tävling.. Juvel leverade en bra tävling och vi blev 3a och uppflytt på 263,5 poäng. Strefiff var redan uppflyttad sen tidigare och va inte helt med på noterna denna kväll så Anette bröt deras tävling och blev istället hejjarklack åt oss! Första tävlingen på länge där vi fick en 10 på platsliggningen. Det var den största segern denna tävling för mig iallafall.  

Vi har vart på lite utställningar med väldigt varierande resultat.  Lite extra roligt var Sommarspecialen där vi fick en 3 placering!   


Vi gjorde ett BHprov för att få tävla i IPO. Vilket vi klarade galant trots hällregn stötvis..   

Utöver det här har vi tränat tränat tränat och tränat för att starta vår första IPO1 start i vår! 
Vi har fått superbra hjälp av Fredrik och Martina, flera läger, telefonstöd, videofilmer som skickas och diskuteras, träning i Småland, tack Mark Zuckerberg för FB! herregud så fort det går att få hjälp med träningen. 
Vi har fått många nya kompisar och vänner under året. Troligast ovänner oxå   
Ser fram emot 2017 och allt det har att erbjuda!! Jag ska försöka bli bättre att uppdatera efter träning oxå. Mest för egen del så jag kan gå tillbaka och kolla på det.

Så tack alla för 2016. Avslutar med bilder från året som gått!                                     

Ett stort extra Jättetack till er 3!  För allt! För ni inte ger upp, kommer med lösningar på problem, peppar en, får träningarna lärorika. Framför allt att träningen blir så fruktansvärt rolig trots det blåser motvind ibland!! 

 

 

Allt från oss! Fridens Liljor! Juvel hälsar!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards