AnnerottsJuvel

Alla inlägg under augusti 2014

Av Therese Blomgren - 17 augusti 2014 16:24

Vi har tävlat hela helgen på vår hemmaklubb BroHåbo BK. Som vanligt toppen arrangerat och bra funktionärer/ domare! 

Igår så tävlade vi vår näst sista LK1. Kände redan när jag plockade ur Juvel ur bilen hur jäkla i gasen hon var! Jag blev minst sagt chockad. Hon brukar vara pigg men det här var något heeeeelt annat. Hon var helt upp i luften.. Första momentet platsliggningen som jag redan innan avskyr. Juvel låg på klotopparna kan jag lova, spänd på att få höra "varsegod" för att sedan rusa och äta någon på utsidan av planen... Världens längsta två minuter gick och tyvärr så la sig Juvel på sidan precis innan de bad oss återgå.. Men men! Jag hade en sjukt dålig magkänsla sen efteråt då jag aldrig sett Juvel såhär mer än när vi busat och hon blivit tokig då av allt bus.. ALDRIG på träning eller tävling.. Vi klarade alla moment även läggande under gång som vi nollade sist. Jag var lite förberedd på att hon skulle stå så jag gick en halvmeter, kollade och där stod hon så jag gjorde ett staaaaarkt dk och sa LIGG igen. Då la hon sig. Resten var så förvirrande att jag knappt minns. Vi slutade iallafall 2a i klassen och Therese och Fudge våra tävlingskompisar vann!   Jättekul att vi kom tvåa men känslan var så jäkla dålig.. Jag var ganska överrumplad av Juvels sinnesstämning och småfel som vi kunnat skippat. Men men :)


Idag så var jag mer beredd på hur hon skulle vara, mycket riktigt så var hon KRAFTIGT laddad! 

Platsliggningen gick bra men la sig på sida idag med..... Så jäkla onödiga avdrag!! Ska träna på det. nu har vi iallafall fått bort att hon nosar. Alltid något! 

Hela programmet idag var såååå jäkla skoj!!!!!! FINA FINA FINA JUVEL!! Hon glänste! Var överladdad hela tiden så idag fick det bli lugna belöningar med luuuugna klappar istället för bus! 

Vi var så jäkla duktiga idag så vi vann faktiskt klassen!!      Vi hade dock längre poäng än vad vi har haft tidigare men vad spelar det för roll. Känslan var perfekt och det är det som räknas idag med tanke på gårdagen!

Sen var det även en individuell cup där de räknade ihop poängbästa över helgen, där kom vi tvåa! =) 


Så nu är det tack och hej LK1 och hej LK2! Dags att börja träna in rutan   

Har bara mobilbilder så ni får vara nöjda med dem! :) 

Juvel är glad över sina 12 kg hundkex hon fått ihop! 


                   



Underbara älskade Annerotts Juvel   
Imorgon heter hon även LP1 Annerotts Juvel ;)

Av Therese Blomgren - 11 augusti 2014 10:46

När det äntligen går bra, ja då är det som om någon måste trycka ner en i skorna igen och se verkligheten...

Jag fick natten till söndagen köra in Juvel akut till Ultuna..   

Hon åt koskit på åkern förra söndagen när bonden hade spridit ut det. Var jätteglad när hon kom in med koskit mellan tänderna.. Jag var inte lika glad... Under veckan upplevde jag henne lite låg och ofta illamående men busade och åt som vanligt ändå. Så på Onsdagen tror jag det var så spydde hon upp något att likna ett fågelbo.. Halm,gräs och kobajs troligen... Därefter var hon lite dålig i magen men det var väl inte så konstigt med tanke på vad hon ätit.. Så på lördagen så var hon så jäkla dålig i magen, såg ut som hon kissade när hon bajsade. Detta pågick under hela dagen men hon drack bra och åt det lilla hon fick. På kvällen mötte jag upp Christine som äger Kassie och fick ProKolin och dietfoder som jag gav Juvel.  Juvel låg mest och vilade, jag kände att det inte var som det borde men tänkte att stackarn har väl ont och är trött eftersom inget fick stanna i magen en längre stund.. 

Så vid 24,00 på natten skulle jag ta ut henne igen, Ösregn.. Juvel som vanligtvis vägrar gå ut i regnet gick ut och la sig på gräsmattan.. Då förstod jag att nu är det riktigt fel. Sprang ut och puttade på henne så hon skulle resa sig.. Såg jätte vinglig ut på bakdelen.. Hon ställde sig och det sprutade ur henne igen :( Vi gick in och jag sprang runt som en dåre här hemma efter termometern.. Kom på att den låg uppe så jag sprang upp för trappen och Juvel kom vankandes efter. Hon gjorde ett tappert försök att hoppa upp i sängen men kom inte upp. Lyfte upp henne och hon kved av smärta.. Sambon har varit i finland i några dagar så jag var helt själv här hemma. Tog tempen som var okej, lite högre än vanligt men inget farligt. Så skulle jag få ner henne igen... Hon försökte komma ner från sängen men det gick inte för bakbenet ville inte med.. Fick lyfta henne ner från sängen och ner från trappan.. Ultuna ville ha in oss direkt så jag fick ut Juvel och in i bilen.. 

Väl inne på Ultuna så fick hon dropp direkt och antibiotika. Hon fick stanna kvar och är fortfarande kvar så de kan vätska upp henne. Veterinären som ringde igår hade hand om Juvel när hon var inlagd för Lunginflammationen i höstas. Hon tyckte Juvel var om möjligt finare nu och verkligen gjorde sitt namn rättvist. All personal ville in till Juvel och gosa. Så skönt att hon sköter sig och visar hur en rottis ska vara. De önskade de fick in fler rottisar som Juvel (men gärna för koll så de är friska) :D

Tragiskt att jag räknat ut att Juvel sovit mer på Ultuna än hos mamma eller svärföräldrarna..   Dyr nattpeninng på Ultuna för Sleepovers... ;)



Nu önskar jag bara få hem Juvel, hon trodde Juvel var tillräckligt pigg för att kunna åka hem idag! Vi får se vad nya proverna säger idag  



Har lite mål för hösten och våren om Juvel slutar äta dåliga saker och håller sig frisk..

Mål för hösten: 

*Bli Uppflyttade till Lägre från Apell

*Börja med viltspår
*Träna in hela tvåans moment i lydnaden så vi är startklara 1 Januari 2015!   
*Nytt försök till att hålla oss friska
*Tävla LK1 en eller två gånger till

Mål för Våren:


*Starta tvåan och fixa LP2
*Göra Anlagsprov för Viltspår
*BHprov för IPO 


Känns som rimliga mål om allt går som det borde nu..     

Håll tummarna för oss och att Juvel får vara frisk nu!!         


Av Therese Blomgren - 9 augusti 2014 16:55

Förra Söndagen var jag och Nettan i Södertälje och ställde ut våra snygghundar! 

Vädret var VARMT!!!!!!!!  Vi hittade perfekt ställe att ha burarna på. Under tak i skymundan där det fläktade lite. Först ut var Bee & Tee's Drifty Dewil aka Streiff! Han gick valpklass och fick HP och BIM. Hans syster fick BIR. Dessa två valpars mamma är Bee & Tee´s Brainy Brielle aka Evelina. 

Därefter var det dags för Juvel i Juniorklass Tikar. 

Var 6 st i hennes klass med oss inräknade. Juvel stod så jäkla bra och sprang jättefint!! Vi fick gå först av alla och det var inga problem. Övning ger färdighet. Tidigare har Juvel alltid försökt kolla på de bakom... hahaha :D men hon har väl lärt sig nu. Vi smällde till med ett Excellent och CK och VANN klassen!!!!! :D SÅ JÄKLA SKOJ!!!!!!! 

SnyggJuvel fick äntligen äntligen äntligen sin välförtjänsta första plats!!    Sen ställde vi mot bästa juniorhane som var superfin! Domaren gillade den mer denna gång och när vi mötte resterande CK tikar så åkte vi och den andra juniortiken ut direkt med orden " de kommer växa till sig till nästa år" 


"Feminin med utmärkt resning bra huvud, ögon och bett utmärkt benstomme starka tassar välvinklad, välutvecklad bröstkorg, tillräckligt förbröst brett lår? Fasta rörelser med härlig drive"   

 

Därefter ställde Nettan Evelina som vann sin klass, Excellent, CK och CEEEEEEEERT!   

Man kan säga att vi var rätt malliga.....   

 

           

Nästa tävling är lydnaden nästa helg. dock blev det ingen lagtävling pga för få anmälda. men men! kommer bli skoj ändå! 

Sen är det Gimo 14 september och 21 september Skutskär.   

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards