AnnerottsJuvel

Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

LP1 Annerotts Juvel

Av Therese Blomgren - 22 juli 2014 16:07

Förra fredagen var det dags för vår tredje LK1 på vår hemmaklubb Bro-Håbo BK. Vädret var varmt men fläktande och lite moln ibland. Alltså ett superväder ändå för att hundarna skulle orka. Jag drog startnummer 4. Vi tog lydnaden före platsliggningen för det var en som åkt fel. Så för att hon inte skulle missa tävlingen ändrade de ordningen. Väldigt bra gjort!    Nästa gång kanske det är jag som är på villovägar. 


Juvel var riktigt jäkla duktig!! bra energi! Dock nollade vi läggandet.. Men men! Jag tror inte hon hörde för hon har aldrig inte lagt sig förut. sånt som händer ibland :) Vi fick 4 st 10 på lydnaden och den bästa 10 på helheten!! Kände mig så jäkla stolt över oss!   Vi klarade poängen även trots nollan och fick därmed vårat LP1!! hejja hejja!!

   


Vi kommer dock tävla vidare i 1an minst 2 ggr till då jag vill ha mer vana :) Plus att vi inte har börjat träna in rutan än. ska träna på onsdag och hoppas få lite tips på hur jag ska göra det då.  

Nästa söndag är det utställning i Södertälje sen har vi lydnadstävlingar 16-17 augusti på klubben igen där vi är anmälda och kommer även tävla lagtävling med Nettan och Tessan.Vi kommer vara bästa laget!  


Nu har jag jobbat en hel del och försöker hinna simma Juvel en gång om dagen. Hon är helt tokig så fort vi kommer till Båtsholmen där vi badar.  


                   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Blomgren - 29 december 2016 13:32

Efter juldagen så hämtade mamma mig och Juvel 06:00 för avfärd till Norrland ? Väl framme hämtade vi även min storebror Mattias och hans son Alexander på flygplatsen i Umeå. Lite snö har de allt men det är då inte mycket att skryta med.. lånade dra...

Av Therese Blomgren - 17 december 2016 13:41

Bättre sent än aldrig sägs det.. Så nu skriver jag lite.. 10 månder sen sist.Egentligen inte haft så mycket att skriva om då vi inte tävlat något alls typ i år.. Vi har förberett oss för fullt för nästa år och backat lite i det vi redan tränat. Först...

Av Therese Blomgren - 23 februari 2016 20:51

Sitter hemma och är dunderförkyld igen.. Men inget ont som inte har något gott med sig! Jag har kollat youtube och googlat hela dagen om Ipo 1. Vill lära mig så mycket jag kan!    Så mycket moment som jag redan delat in i så många delar redan att trä...

Av Therese Blomgren - 14 februari 2016 10:34

Lite mer än ett år har gått sen jag skrev något sist.. 2015 blev inte som vi tänkt.. Mycket strul med platsliggning och ett allmänt rörigt privatliv gjorde att jag inte orkade tävla något alls mer eller mindre..  Blev klara för Lydnadsklass 3 och s...

Av Therese Blomgren - 13 januari 2015 08:36

Så har vi kommit en bit in på Januari 2015. Vi har mest haft dåligt väder och en hel del is tyvärr. Det blir svårt att träna när det är isgata överallt. Vi har gjort så gott vi kunnat ändå men vädret har större makter än jag tyvärr.. Vi har prövat ...

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards