AnnerottsJuvel

Direktlänk till inlägg 28 juni 2014

SSU Dag 2 Utställning

Av Therese Blomgren - 28 juni 2014 20:41

I Fredags tävlade vi vår andra LK1 under LydnadsSM för rottweiler..  Vet inte vad jag tänkte på när jag anmälde dit. Men men, väl där så var vår uppfödare Annelie med familj där. Superskoj att de var där och tittade på oss!! Kändes kul att få visa vårat samarbete, även om jag vet att Annelie tyck vi är duktiga som tränar på så är det alltid lite extra skoj att få visa upp det i verkligheten   
Vi hade lottning och jag fick startnummer 9.  Under platsliggningen så reste sig hunden brevid Juvel sig upp och gick glatt till sin husse. Juvel visste bättre och låg kvar. Dock fick vi 8,5 på platsliggningen.. Vet inte riktigt varför, hon låg still men stirrade på den andra hunden som sprang. Men men, hon låg still och det är jag nöjd med. Sen var det dags för programmet, Juvel var riktigt jäkla skitduktig!!   Så skoj!! 
Det hela slutade med 178 poäng och vårat andra 1a pris! Därefter var det prisutdelning och då kom vi 3a av alla som var där!     SÅ JÄKLA STOLT!!!
Den 18 juli tävlar vi på hemmaklubben BroHåbo och hoppas då ta vårat sista 1a pris! Vore kul på hemmaplan!



Idag har vi ställt ut våra hundar på SSU.  Jag och LiseLotte med Jade ( Juvels syster)  och Christine med Kassandra från andra kullen från Annerotts ställde ut i Juniorklass  Tikar och Erika ställde ut Natus i Juniorklass Hanar. Det var 25 totalt i vår tikklass och 24 i hanklassen tror jag.  Det tog sjuuuuuuukt lång tid hela dagen.. Den individuella bedömningen tog aldrig slut kändes det som.. Som tur var regnade det inte och det var inte heller stekande sol. Vi fick Verygood vilket jag är skitnöjd med! Jag tror Jade oxå fick Verygood. Karl-Natus fick oxå det men han stod i Klubseigerutställningen idag medans vi andra ställde svensk segrarutställning.  Imorrn är det tvärtom. 

Stort Grattis till Kassie och Christine som kom på 3e plats idag!! Så himla kul!!! 

   
Jag och Juvel i fredags! 2a bästa rottisekipaket i LK1! Totalt 3 placering    
Christine och Kassie under prisutdelningen! :)  
Juvel under dagens utställning      
Natus efter dagens utställning

 
 
Therese

Therese

2 juli 2014 07:44

Vad duktiga ni är!!! Så kul att läsa om era framgångar.

Kram, Therese

http://Amberohamilton.bloggplatsen.se

Therese Blomgren

2 juli 2014 11:08

Tack snälla? vinden har vänt nu hoppas vi! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Blomgren - 29 december 2016 13:32

Efter juldagen så hämtade mamma mig och Juvel 06:00 för avfärd till Norrland ? Väl framme hämtade vi även min storebror Mattias och hans son Alexander på flygplatsen i Umeå. Lite snö har de allt men det är då inte mycket att skryta med.. lånade dra...

Av Therese Blomgren - 17 december 2016 13:41

Bättre sent än aldrig sägs det.. Så nu skriver jag lite.. 10 månder sen sist.Egentligen inte haft så mycket att skriva om då vi inte tävlat något alls typ i år.. Vi har förberett oss för fullt för nästa år och backat lite i det vi redan tränat. Först...

Av Therese Blomgren - 23 februari 2016 20:51

Sitter hemma och är dunderförkyld igen.. Men inget ont som inte har något gott med sig! Jag har kollat youtube och googlat hela dagen om Ipo 1. Vill lära mig så mycket jag kan!    Så mycket moment som jag redan delat in i så många delar redan att trä...

Av Therese Blomgren - 14 februari 2016 10:34

Lite mer än ett år har gått sen jag skrev något sist.. 2015 blev inte som vi tänkt.. Mycket strul med platsliggning och ett allmänt rörigt privatliv gjorde att jag inte orkade tävla något alls mer eller mindre..  Blev klara för Lydnadsklass 3 och s...

Av Therese Blomgren - 13 januari 2015 08:36

Så har vi kommit en bit in på Januari 2015. Vi har mest haft dåligt väder och en hel del is tyvärr. Det blir svårt att träna när det är isgata överallt. Vi har gjort så gott vi kunnat ändå men vädret har större makter än jag tyvärr.. Vi har prövat ...

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards