AnnerottsJuvel

Alla inlägg under april 2014

Av Therese Blomgren - 13 april 2014 18:03

Idag har jag lagt två apellspår till Juvel vid brandstationen i Bålsta. Var kraftig vind hela dagen så jag väntade in i det sista. Tillslut kom solen fram och då bestämde jag mig för att göra två 300 meters spår. Först tänkte jag lägga två i kortgräs på ängen/åkern där. Men så fanns det även högt gräs så jag tänkte vi får väl testa i det med. Man vet aldrig vad man stöter på för spår på apelltävlingar. 

La två apporter och en  slutapport, har blivit väldigt duktig på att komma ihåg vart jag lägger apporterna. Tidigare så la jag och glömde totalt bort vart de var...   

Första spåret la jag i det korta gräset, mycket vind och mycket vildsvin som rör sig där. 

 
Andra spåret i höggräset, vet inte varför det ser ut som jag gått i trekant, snurrade väl innan jag började gå    
Hon var så jäkla duktig!! Det var verkligen en stor klapp på axlen för all träning!   
Satte oss ner i gräset och njöt av solen, Juvel kommer nog aldrig bli för stor för att ligga i knä enligt henne.. 

               
Juvel har fått gamla crossdäck av sambon. Hon väckte mig 7 imorse. Pep vid dörren, antog att hon var kissnödig så jag öppnade dörren men ikke. Hon hoppade ut för trappen fram till däcket för att busa. 


 
På tisdag ryker stygnen!! Vi längtar så jäkla mycket!!!!! På torsdag så åker jag hem till norrland! Ska träffa mormor och morfar men vi passar såklart på att hälsa på Juvels pojkvän Karl-Natus som bor nära dem! Ska bli superskoj!! Erika och jag ska även träna lite ihop   

Av Therese Blomgren - 1 april 2014 19:12

När allt är som bäst så ska det såklart börja strula!   
I fredags fick Juvel akut sys igen.. Hade blåst i 4 dagar och det räckte för att strula till det med ögonen igen. Så det är bara att starta om med tratt, metacam och allt därtill. Uppehåll i träningen ett tag.. Så tråkigt och så himla synd om Juvel. Stackarn alltså, tänk vad hon stått ut med under sitt 1 år. Jag är så stolt över henne att hon är så positiv till veterinärer fortfarande!! Alltid lika glad och snäll! 

Åkte till Mälaren Smådjur i Märsta, det är där jag brukar sy ögonen. Vi fick veterinär Lena som sydde och fixade med Juvel. Stygnen sitter superbra! Man har blivit lite kräsen sen man fått hjälp av Eva Hertil! Eva sa att Lena är bra så vi litade på hennes ord och tog hjälp
Folk frågar varför jag inte opererat henne och nu ska jag svara på varför, Juvel är som de flesta vet precis 1 år fyllda. Vilket betyder att hon inte är färdigväxt i huvudet. Så om vi opererar henne så kan de ta för mycket hud och det blir komplikationer. Så vi har avvaktat med en op. Nu hoppas vi att det här var sista gången vi behövde göra något.


Idag har Juvel fått vara lite trattlös när vi gick på promenad efter jobbet, väldigt nöjd tjej kan jag lova!!
 
 
 

         
Världens bästa hund  

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards