AnnerottsJuvel

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2014

Utställning Södertälje BK

Av Therese Blomgren - 9 augusti 2014 16:55

Förra Söndagen var jag och Nettan i Södertälje och ställde ut våra snygghundar! 

Vädret var VARMT!!!!!!!!  Vi hittade perfekt ställe att ha burarna på. Under tak i skymundan där det fläktade lite. Först ut var Bee & Tee's Drifty Dewil aka Streiff! Han gick valpklass och fick HP och BIM. Hans syster fick BIR. Dessa två valpars mamma är Bee & Tee´s Brainy Brielle aka Evelina. 

Därefter var det dags för Juvel i Juniorklass Tikar. 

Var 6 st i hennes klass med oss inräknade. Juvel stod så jäkla bra och sprang jättefint!! Vi fick gå först av alla och det var inga problem. Övning ger färdighet. Tidigare har Juvel alltid försökt kolla på de bakom... hahaha :D men hon har väl lärt sig nu. Vi smällde till med ett Excellent och CK och VANN klassen!!!!! :D SÅ JÄKLA SKOJ!!!!!!! 

SnyggJuvel fick äntligen äntligen äntligen sin välförtjänsta första plats!!    Sen ställde vi mot bästa juniorhane som var superfin! Domaren gillade den mer denna gång och när vi mötte resterande CK tikar så åkte vi och den andra juniortiken ut direkt med orden " de kommer växa till sig till nästa år" 


"Feminin med utmärkt resning bra huvud, ögon och bett utmärkt benstomme starka tassar välvinklad, välutvecklad bröstkorg, tillräckligt förbröst brett lår? Fasta rörelser med härlig drive"   

 

Därefter ställde Nettan Evelina som vann sin klass, Excellent, CK och CEEEEEEEERT!   

Man kan säga att vi var rätt malliga.....   

 

           

Nästa tävling är lydnaden nästa helg. dock blev det ingen lagtävling pga för få anmälda. men men! kommer bli skoj ändå! 

Sen är det Gimo 14 september och 21 september Skutskär.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Blomgren - 29 december 2016 13:32

Efter juldagen så hämtade mamma mig och Juvel 06:00 för avfärd till Norrland ? Väl framme hämtade vi även min storebror Mattias och hans son Alexander på flygplatsen i Umeå. Lite snö har de allt men det är då inte mycket att skryta med.. lånade dra...

Av Therese Blomgren - 17 december 2016 13:41

Bättre sent än aldrig sägs det.. Så nu skriver jag lite.. 10 månder sen sist.Egentligen inte haft så mycket att skriva om då vi inte tävlat något alls typ i år.. Vi har förberett oss för fullt för nästa år och backat lite i det vi redan tränat. Först...

Av Therese Blomgren - 23 februari 2016 20:51

Sitter hemma och är dunderförkyld igen.. Men inget ont som inte har något gott med sig! Jag har kollat youtube och googlat hela dagen om Ipo 1. Vill lära mig så mycket jag kan!    Så mycket moment som jag redan delat in i så många delar redan att trä...

Av Therese Blomgren - 14 februari 2016 10:34

Lite mer än ett år har gått sen jag skrev något sist.. 2015 blev inte som vi tänkt.. Mycket strul med platsliggning och ett allmänt rörigt privatliv gjorde att jag inte orkade tävla något alls mer eller mindre..  Blev klara för Lydnadsklass 3 och s...

Av Therese Blomgren - 13 januari 2015 08:36

Så har vi kommit en bit in på Januari 2015. Vi har mest haft dåligt väder och en hel del is tyvärr. Det blir svårt att träna när det är isgata överallt. Vi har gjort så gott vi kunnat ändå men vädret har större makter än jag tyvärr.. Vi har prövat ...

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards