AnnerottsJuvel

Alla inlägg under november 2013

Av Therese Blomgren - 11 november 2013 14:27

Igår var det dags för min och Juvels första gemensamma utställning. Vi styrde bilen mot Enköping ridklubb där utställningen hölls i deras två ridhus. Jag var väldigt nervös då jag inte gjort detta tidigare mer än när jag var liten och hjälpte min styvmamma med hennes schäfrar. Vilket är ungefär 100 år sedan...  Vi kom fram vid 9 och jag mötte då upp Lina som har en hund från samma uppfödare men från den andra kullen som kom 8 dagar senare. Lina var toppen och visade mig hur de andra gjorde och varför, väldigt lärorikt! Efter ett tag kom Christine som oxå har från samma uppfödare men andra kullen :) Vi stod ihop och de förklarade lite för mig hur vi ska göra i ringen. Tusen tack för hjälpen!!  

Vi tre var även i samma klass, 6-9 månader. Nervositeten släppte så fort vi gick in i ring trots jag fick gå först. Domaren var hur bra som helst och berättade hela tiden vad jag skulle göra. Efter vi sprungit, ställt upp och sprungit igen så blev Juvel 3a med HP!! Mitt mål med dagen var faktiskt bara att åka dit som nummer ett, ha kul, hoppas på att Juvel fick en bra upplevelse och att jag kände mig lugn. Var inte så jätte koncentrerad på hur hon stod utan bara försökte få henne att stå jämt. Känner mig Såååå nöjd med dagen och vi hade superskoj!!

     

Jag funderar på att anmäla oss till My Dog i Göteborg men jag måste se över allt omkring innan jag gör det. Det är inte helt gratis att åka iväg tyvärr!   

Utöver det så har även Juvel haft sitt första löp som hon klarat Galant tycker jag! Stor tjej som även gått upp på 39,5 kg nu. Jag har köpt ny bur till bilen nu. Har hållt på att leta begagnad men efter att ha ledsnat totalt då jag kollat på flertalet och ingen passat så beställde jag en helt ny på Robust hundburar i Tumba.

 


Vi går på kurs på torsdagar på Bro Håbo BK, det är inför lydnadsettan som vi ska starta under 2014. Känns som om 2014 blir ett stort år då mycket händer för Juvel.   

Nu ska vi pyssla lite hemma jag och Juvelen.. Ladda för allt som komma skall! :)  



Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards