AnnerottsJuvel

Alla inlägg under september 2014

Av Therese Blomgren - 15 september 2014 10:42

Igår åkte jag Anton och Nettan till Gimo på utställning. 

Var riktigt många ringar där. 20 st totalt och ni kan gissa hur många hundar som var på plats.. Herregud.. Det är otroligt så många hundraser det finns som man aldrig sett. Domare för dagen var John Sigve Borg, En mycket noggrann domare som kände och klämde flera gånger på hundarna. 

Rottisarna började vid 11 cirka och först ut var Streiff (Bee & Tee's Drifty Dewil) han fick VG.  Sen  var det juniortikar och därefter Juvel i Unghund!! Min valp är så stor att hon går unghundsklass?! 
Juvel visade upp sig från sin bästa sida, sprang bra och stod bra (trots getingarna som var så jäkla envisa) 
Fick Excellent med CK och CACIB! Sen var det dags att ställa mot bäste hane och Juvel vann så vi fick även ett BIR! 

Så jäkla nöjd!!! Vi väntade dock aldrig på BIGfinalerna då det var minst 3 timmar dit. Jag kände att vi hade vunnit mer än vad jag trodde så jag bestämde för att inte ställa i finalen. Kanske dumt men det kommer fler gånger. 

Evelina (Bee & Tee´s Brainy Brielle) ställdes i Bruksklass och fick Excellent. 

 

Nu är det en utställning kvar för oss i år vilket är nästa helg som är i Skutskär, därefter får vi se om vi ställer på Stora Stockholm eller inte. Ska försöka hinna med apelltävlingarna nu! Är en del som jag fått som tips av Gudrun att titta på. Tyvärr jobbar jag de flesta helger när tävlingarna är. Ska försöka byta bort dem så jag kan vara med och tävla. 

         

 

 

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards