AnnerottsJuvel

Alla inlägg under juli 2014

Av Therese Blomgren - 22 juli 2014 16:07

Förra fredagen var det dags för vår tredje LK1 på vår hemmaklubb Bro-Håbo BK. Vädret var varmt men fläktande och lite moln ibland. Alltså ett superväder ändå för att hundarna skulle orka. Jag drog startnummer 4. Vi tog lydnaden före platsliggningen för det var en som åkt fel. Så för att hon inte skulle missa tävlingen ändrade de ordningen. Väldigt bra gjort!    Nästa gång kanske det är jag som är på villovägar. 


Juvel var riktigt jäkla duktig!! bra energi! Dock nollade vi läggandet.. Men men! Jag tror inte hon hörde för hon har aldrig inte lagt sig förut. sånt som händer ibland :) Vi fick 4 st 10 på lydnaden och den bästa 10 på helheten!! Kände mig så jäkla stolt över oss!   Vi klarade poängen även trots nollan och fick därmed vårat LP1!! hejja hejja!!

   


Vi kommer dock tävla vidare i 1an minst 2 ggr till då jag vill ha mer vana :) Plus att vi inte har börjat träna in rutan än. ska träna på onsdag och hoppas få lite tips på hur jag ska göra det då.  

Nästa söndag är det utställning i Södertälje sen har vi lydnadstävlingar 16-17 augusti på klubben igen där vi är anmälda och kommer även tävla lagtävling med Nettan och Tessan.Vi kommer vara bästa laget!  


Nu har jag jobbat en hel del och försöker hinna simma Juvel en gång om dagen. Hon är helt tokig så fort vi kommer till Båtsholmen där vi badar.  


                   

Av Therese Blomgren - 13 juli 2014 19:07

Förra lördagen så startade vi vår första apelltävling.  Jag, Ann-Louise och Juvel åkte till Olandstraktens BK. Jag drog startnummer tre. Totalt var vi 8 st som deltog. Värmen var helt sjuk, +25 grader stekande sol och inte en enda vindpust.. Första momentet som var spåret gick på en gräsåker. Supertorrt i backen! Juvel startade spåret bra men lite väl snabb. Vi missade tyvär första pinnen men tog andra och slutet! PUUH! Lycka!! När vi klarade spåret så bra ändå så kände jag mig nöjd!    

Därefter var det dags för platsliggning. En hund som sprang till sin matte ganska omgående efter vi lagt dem. Juvel låg som tur var kvar! en 10a på platsliggningen fick vi. Kom på när vi åkte hem att jag inte varit med om en platsliggning där alla hundar legat kvar hela platsliggningen. 

Senare i stekhet värmebölja var det dags för budföring och lydnaden.. Budföringen gick ok. Hon småsprang till fuktionären men rusade till mig. Klart godkänt för mig! Sen var det lydnaden...Som gick så jäkla skitdåligt.. Juvel är superkänslig för värmen. När det var vår tur var det över 25 grader varmt.. Kylde henne men det hjälpte inte. Linförigheten gick så jäkla dåligt som det kan.. Hon var helt ur fokus och ville inte alls. Så jag bestämde mig för att ta dk och försökte locka med henne.. Men det gick inget vidare.. Läggandet var segt tyckte domaren vilket jag inte vet eftersom jag inte såg. ställandet ok.. Framförgåendet dk för jag kommenderade två ggr..  Inkallningen brukar hon rusa i full fart men nu joggade hon knappt till mig.. Sen var det dags för apporteringen.. Som jag trodde var som i LK1.... men inte.. dåligt påläst av mig!!! Man skulle visst kasta apporten 10 meter och sen kommendera att apportera in den.. aldrig tränat... Juvel hämtade den dock... på engång.. men men! inget att säga något om alls.. Där efter var det hopp.. Som jag oxå trodde var som i LK1.. men inte..  hopp sitt hopp.. Aldrig tränat det heller.. 


Så nu har vi iallafall erfarenhet från apelltävling med och ska väl ta och träna lite mer...    Juvels matte ska läsa regelboken...    Är ändå nöjd med spåret. Var tre hundar som inte lyckades där. . 



Anmält Juvel till utställning i augusti och på fredag förhioppningsvis tar vi vårat LP1! Håll tummarna för oss!!  


Såhär kände sig nog Juvel i lördags    

Av Therese Blomgren - 2 juli 2014 11:20

Kommer leva lääääänge på förra veckans meriter! :-) så skoj! Efter regn kommer solsken ??
I helgen tävlar vi vår första Apelltävling. Har inga förväntningar där alls! Är så jäkla mycket att hålla reda på! :-)
Vi får se hur det går helt enkelt, om inte så har vi fått en bra erfarenhet.

Hittat lite fler bilder från helgen :-)

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards