AnnerottsJuvel

Alla inlägg under mars 2014

Av Therese Blomgren - 27 mars 2014 19:54

Så äntligen var det dags i måndags att röntga höfterna och armbågarna på lille Juvelen. 
Jäkligt nervös bilresa till Västerås där vi skulle röntga. Kom fram till ReDog i bra tid, var superlätt att hitta! Jag med mitt totalt värdelösa lokalsinne hittade utan GPS!    Kom in och fick träffa Djursjukvårdare Louise och veterinär Linda som jag blev rekommenderad att fråga efter! Tack Mariah för tipset!!  Bägge två var toppen och jag kände mig genast lugnare efter vi pratat lite. Juvel fick lugnande och somnade ganska så fort!
 
Därefter fick vi klä på oss kläderna för att vara i röntgenrummet och upp med BrottarBerta 43 härliga kilon på röntgenbordet.  Louise ska ha så mycket beröm!! Vilken fantastiskt duktig, rolig och trevlig tjej!!! 
Juvel hade lite för mycket muskler på bakbenen så hon fick hämta en kollega som fick hjälpa henne att dra så allt låg rätt på bilden   Jag frågade vad man tittar efter på höfter och armbågar och har nu lärt mig lite mer. 
Juvel var lagom groggy efteråt! Gick ur senare på kvällen men hon var bra vinglig ett tag! 
Så började nästa nervösa väntan...  På svaren!   De brukar säga att det tar 2-10 dagar att få svar. Ni kan ju gissa om jag hängt något på SKK hunddata för att se om något kommit in... 

Skulle det vara bra eller dåligt?!      

Imorse fick vi resultaten!!!

Annerotts Juvel har HD grad A & ED O.       
Vi ska ögonlysa till sommaren!

Så jäkla skönt!!!!!!!! Fyfasiken vilken bra start på dagen vi fick!!!!   

     

Utöver detta så har vi tränat en del! Juvel börjar förstå framförgåendet superbra!!! Jättekul! I Söndags så tränade vi med Gudrun och Tuva! Först hade Gudrun lagt ett apellspår till Juvel som gick skitbra!! Fick dock lära mig att ta med handskar att ha på när vi spårar för att inte bränna upp händerna...    Därefter så tränade vi lydnad. Så skoj! Man blir så glad när det händer saker och man ser resultat! Övning ger färdighet! 

Vi är även anmälda till SSU 2014! Utställning både lördag och söndag. Har inte vågat anmäla till lydnaden än. Vill hinna tävla helst 2 st innan! har 3 st inplanerade om allt går som det borde. Så någon borde bli av!   

Lite nya bilder på korvan!
                   
 
Blåser det ute åker brillorna på!  



Av Therese Blomgren - 17 mars 2014 20:02

Röntgen närmar sig med stora steg... Lite för stora kan jag tycka! Egentligen skulle vi åkt till Gävle på fredag och mött upp andra Annerottare, men tyvärr så blir inte det så av olika skäl och vi har fått en tid väldigt snart hur som. Jag är SUPERNERVÖS!!!!!!!!!!!   Jag har fått med mig Tina min kompis som jag tänkte skulle få stå vid plåtarna då hon jobbar på veterinärstation idag    Jag försöker intala mig själv att Juvel inte kan ha något på höfter och armbågar då hon varit så sjuk med allt annat.. Men vem vet?!  Hon är ju inte så försiktig av sig... Inget att gräva ner sig i. Är det dåligt så får vi träffa någon som kan hjälpa oss att träna upp Juvel så hon ska hålla bättre. Men nu ska det inte va så!   

Hela helgen som varit har jag varit på utbildning som Figurant för MH och MT. Superskoj helg med mycket nytt.. Helt plötsligt känns inte MH som så stor grej för oss. Det går som det går, men jag kommer nog inte vara supernervös. Juvel ska egentligen löpa i maj så vi hoppas för allt i världen att hon INTE gör det!! 
När jag kom hem igår så var det sol ute så jag lurade med sambon ut och hjälpa mig så jag kunde fota lite! 
Sagt och gjort! Tur det för när jag vaknade idag var det 1,5 dm snö ute......

 
Du är så himla fin min älskade hund        
           

Just nu håller vi på att träna in framförgående och budföring, det tar sig :) Bara nöööööta!!   

Av Therese Blomgren - 10 mars 2014 20:11

Idag fyller våran älskade hund 1 år! 

Idag för ett år sedan visste jag inte att jag skulle sitta här med en fantastiskt snäll och genom go hund. Hon tog oss alla med storm redan första dagen! 

Jag menar, hur skulle man inte kunna älska följande

            


Från att det blev bestämt att jag skulle få hämta hem min Juvel var väntan oändlig!! Veckorna har nog aldrig gått så sakta!! Men till slut kom den! 

     
     <-kolla hur liten hon var!!               

Vi har lärt känna varandra massor och jag skulle offra allt jag har för denna varelse. Hon skänker sån glädje och lycka varje dag, det går inte en enda dag eller kväll där vi inte får oss ett gott skratt åt henne. 

Samtidigt som man gråtit sig till sömns när hon varit så sjuk. 

Även om det har varit riktigt skit tungt varje bakslag så känns det som om hon ändå försöker göra en glad och spela pigg. 

Jag var så otroligt rädd och förstörd när jag fick lämna Juvel på Ultuna i höstas för kraftig lunginflammation och kennelhosta. Jag är Ultuna Smådjur evigt tacksam!! utan deras snabba hjälp hade jag inte haft Juvel här idag. 
 
               
Hemgång från Ultuna!      

Vi har såklart hunnit med en HEL DEL roliga saker oxå såklart! Det gör att man orkar med det tråkiga som kan hända ibland. 
                 


           
 
Juvels 1års present från Sambon   


 

Jag älskar dig underbara hund!  
Så tacksam för jag fått förtroendet att köpa dig av Kennel Annerotts   



Av Therese Blomgren - 9 mars 2014 13:34

I fredags så åkte Juvel,  jag och svärmor Ann-Louise till Strängnäs för årets första utställning för vår del. Även vår andra oxå totalt! Vi kom fram i bra tid och hann se många hundar. Bästa var nog engelsk Bulldog som ställdes före rottisarna i samma ring. Hur söta som helst!! Domaren fick lyfta på alla veck i ansiktet för att se vart allt satt på hundarna  


Tillslut var det vår tur, jag var så glad att ens tagit oss dit så bara det var en seger. Kändes skönt att ha med ann-Louise som stöd och även att ha någon att skratta med för hundfolk är bra roliga!! Hur alla beter sig eller klär sig! herregud alltså. 

Andra målet med fredagen var att friställa som jag tränat för Emily Erling och att Juvel skulle ha kul, vifta på svansen och vara lugn. 

Allt gick toppen! Hon stod så jäkla snyggt!! Svansen gick för fullt och supertrevlig vid tandvisningen! Domare för dagen var Eva Liljekvist Borg. Juvel hade dock lite jobbigt att springa där inne så hon fick inte till någon bra trav men det gör mig inget. Vi fick Excellent och kom trea! Jag är så nöjd med dagen! Hon kommer bli så snygg när allt sitter som det ska! Lite Medgång ÄNTLIGEN    

     


Fick med kameran ut i skogen idag! Tur det för Juvel hade jätteskoj i vattenhålet som finns uppe vid vår skog!

                             

Av Therese Blomgren - 9 mars 2014 13:34

I fredags så åkte Juvel,  jag och svärmor Ann-Louise till Strängnäs för årets första utställning för vår del. Även vår andra oxå totalt! Vi kom fram i bra tid och hann se många hundar. Bästa var nog engelsk Bulldog som ställdes före rottisarna i samma ring. Hur söta som helst!! Domaren fick lyfta på alla veck i ansiktet för att se vart allt satt på hundarna  


Tillslut var det vår tur, jag var så glad att ens tagit oss dit så bara det var en seger. Kändes skönt att ha med ann-Louise som stöd och även att ha någon att skratta med för hundfolk är bra roliga!! Hur alla beter sig eller klär sig! herregud alltså. 

Andra målet med fredagen var att friställa som jag tränat för Emily Erling och att Juvel skulle ha kul, vifta på svansen och vara lugn. 

Allt gick toppen! Hon stod så jäkla snyggt!! Svansen gick för fullt och supertrevlig vid tandvisningen! Domare för dagen var Eva Liljekvist Borg. Juvel hade dock lite jobbigt att springa där inne så hon fick inte till någon bra trav men det gör mig inget. Vi fick Excellent och kom trea! Jag är så nöjd med dagen! Hon kommer bli så snygg när allt sitter som det ska! Lite Medgång ÄNTLIGEN    

     


Fick med kameran ut i skogen idag! Tur det för Juvel hade jätteskoj i vattenhålet som finns uppe vid vår skog!

                             

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards