AnnerottsJuvel

Alla inlägg under september 2013

Av Therese Blomgren - 7 september 2013 16:24

Idag har vi varit i skogen i Rösaring och lagt spår. Anki var snäll och la mitt spår så la jag hennes. Juvel har tidigare inte gått spår någon annan lagt eller utan godis i spåret. Dags att ta nästa kliv vidare i utvecklingen! :) Hon skötte sig så jäkla bra! Tog alla leksakerna, hade bra tempo och jobbade på riktigt bra!!   Stolt matte!!  Hon har verkligen nos för att spåra! Det märkte jag redan när jag hämtade hem henne. 

Vi gjorde upp en sökruta där Juvel fick för första gången göra ett riktigt uppletande. Gudrun visade henne leksak sen släppte jag på henne. Vi gjorde det två gånger efter varandra sen fick Märta och Tuva göra samma sak. Juvel fick göra om det en sista gång innan vi åt lunch :) 

Sen åkte vi ner till Säbyholm (gamla skolan som är flyttad) Där är det superbra ängar att träna på! Vi körde en gemensam platsliggning :) Juvel låg längst ut till vänster sen Märta, Mary och Paxo (tror jag den hette) Mary hade lite svårt att ligga still så hon sprang efter Anki två gånger men Juvel låg där hon låg! Jag trodde faktiskt hon skulle sprinag efter och försöka busa men inte! Hon låg så fint kvar men man såg att det var vääääldigt lockande att springa och busa, men samtidigt hade jag sagt att hon skulle ligga kvar så hon gjorde som matte sa     

Vi tränade lite med apportbocken innan vi åkte hem. Nu är hon helnöjd med sitt lördagsgodisben hon fått :) Tror hon kommer sova väääääldigt gott sen! 


Det är så kul att ha hund!! Speciellt när hon är så duktig och vi har så jäklarns roligt!! Ibland blir man så stolt så man får nypa sig själv! 


                      

   

nu ska vi laga middag och sen gå en prommis i solen!  

Av Therese Blomgren - 1 september 2013 19:48

Tänkte att jag lägger upp lite Videos :) hoppas ni ser lite utveckling hos oss :) Hon är så duktig! Matte försöker så gott hon kan! :) Har fyndat två spårselar till Juvel på XL ZOO i Barkaby som hade massor av rea på dem. Ena är en extra sele och den andra är en blå som ni ser på videon lite längre ner :) sitter superbra!! I veckan ska Anton filma oss när vi tränar så ni får se lite annan träning :) blev även en busfilm med Juvel och Märta! :)



 
 
 
 
 

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards