AnnerottsJuvel

Alla inlägg under augusti 2013

Av Therese Blomgren - 21 augusti 2013 07:01

Välkommen Trotsåldern och varsegod att åka vidare igen!!

Var iväg till Enköpings BK igår och träffade Mariah och vovvarna. Hmm.. Det gick sådär känner jag.. Juvel var i sitt Tonårs Esse! Hon lyssnade inte alls och tyckte jag var skittråkig! När jag och Mariah pratade så tyckte hon att jag var ännu mer tråkig så då la hon till sina skall och tjuvnyp..    Jag var helt färdig i skallen när vi åkte hem. Blev inte så mycket träning för oss. Fick tips på hur jag ska försöka ta igenom detta. Hon är väldigt vass min lilla Juvel. Ska träna massor på det vi fått lära oss utöver hennes unghundbeteende! :) Det kommer blir superkul! Har redan varit ute och tränat mer inkallningar nu på morgonen. Hon tyckte det var skitroligt. Enkel övning men som kan vara riktigt svårt ibland med störning. Vi kämpar på, mest jag som nu måste ligga ett till två steg före hela tiden. Jag hoppas hoppas hoppas denna tid som kommit just nu är väldigt kort!!    


Är glad att jag har bra hjälp runt mig även om det inte är något jätte problem men det är ändå jobbigt.. Ska träna mer operant än någonsin!!  
 

Av Therese Blomgren - 14 augusti 2013 19:48

Jag har ju lovat för typ 3 veckor sedan att försöka lägga upp en video.. Och bättre sent än aldrig! Här är den! 

Mariah har lärt mig något väldigt smart, att innan hunden kan hålla i pinnen (som jag använder i videon), inte gör omtag/ Omtugg på pinnen, eller släpper så fort man närmar sig pinnen/bocken med handen, Då ska man inte träna apportbockar innan detta sitter. Och jäklar i mig vad vi tränar. Juvel har förstått nu att pinne betyder godis om man biter så hårt man kan tills matte säger Tack! Snart kanske vi vågar oss på Apportbocken.. Ska träffa Mariah först och se vad hon har för förslag!

Jag använder inte ordet Loss, aldrig någonsin typ. Endast Tack då det låter så himla mycket trevligare!  

Hon har lite svårt att ta upp pinnen från backen men det börjar ta sig! Ska ta lite hjälp med det så fort jag kan nu  
Hoppas ni förstår meningen med träningen när ni ser videon. Annars kan ni kolla poå Youtube på hundar som apporterar där ägarna får slänga sig efter appotrbocken innan den nuddar marken. Så ska inte Juvel lära sig. Det är inte duktigt! ( I mina ögon!! ) Alla gör vi på vårat sätt som är bäst för hunden i fråga!






Mariah! Hoppas du blir lite stolt!      Vi är iallafall stolta att ha dig och dina voffar som stöd!!    besök Mariahs blogg www.teamredo.se
 

Av Therese Blomgren - 6 augusti 2013 08:39

Igår efter vi tränat hemma fick Juvel leka modell åt mig i solnedgången på vår tomt ?

[Bild]

[Bild]

Av Therese Blomgren - 1 augusti 2013 08:04

Juvel är helt färdig idag. Supertrött! Undra om hon springer så mycket i sömnen att hon är trött nu ;-D Hon tycker jag är lite märklig just nu. För att få mat måste hon ta träpinnen och hålla i den utan att släppa förens jag säger tack. Börjar fungera bra nu. Gått steg för steg för att komma dit och nu har vi avancerat ett steg till. Så inför måltiderna så tränar vi :-) även lite på dagen på jobbet så hon får lite kul, men då får hon en godis istället. Ska försöka få sambon att filma så ni får se hur det går till.
Jätte bra grej att träna!! Känner på mig att det här kommer bli bra!
Håller på att leta ny bur åt juvel. Behöver en dubbelbur så hon åker bra och bekvämt! ? Hon börjar bli lite stor för buren nu. Hon får plats men om 1-2 månader så är det nog på gränsen. Nu ska vi sätta igång och jobba! Ha en bra dag och glöm inte träna!! Övning ger färdighet ?

[Bild]

[Bild]

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards