AnnerottsJuvel

Alla inlägg under oktober 2014

Av Therese Blomgren - 10 oktober 2014 12:40

Igår var vi iväg på heldagsträning med Frida Wallén.

En person jag väldigt länge velat träna för men som ALLTID är fullbokad! Nu hade jag lite tur i oturen att en kompis hund gjort illa klon och inte kunde vara med så vi fick ta hennes plats. 

Alla som tränat för Frida har alltid höjt henne till skyarna och jag förstår nu varför! 


Vi var 6 st som var med igår och alla olika bakgrunder och framtidsplaner. Jätteintressant att se hur de tränade och vad deras problem var. Juvel lät som en alien i bilen medans de andra tränade, tror det kallas uppladdning..   Vi började med en hund i taget i 20 min och sedan 40 minuter tillsammans. 

Jag berättade för Frida om det jag vill ha hjälp med, platsliggning utan att Juvel ligger med sin giraffhals och bättre fotgående. 

Jag fick superbra hjälp med bägge delarna. Även en hel del små tips som jag inte tänkt på. Älskar detaljarbete! 

Vi testade Juvel en hel del med att sätta henne på en stor Sjpall där hon  skulle sitta medans Frida kastade boll, enbart för att se om hon satt kvar, relaterat till platsliggningen. Hon hoppade ner en gång och jag fick sätta upp henne, nästa gång var hon påväg ner men kom på sig själv och satte sig på pallen.


Fullt inspirerad med massa nya tips, insikter, ideér så vill jag numera endast träna hund och inget annat! :D Hoppas vi får ordning på det där med platsliggningen oxå snart, vill att hon ska ligga avslappnat och lugnt. Men det kommer väl med tiden antar jag.. Fick beröm för Juvel, hur duktig hon är och vilken oerhörd trännigsmotor hon har, ju mer vi tränar ju mer vill hon! Superskoj!!       

www.sundbergshundtjanst.se   
Tyvärr regnade det mer eller mindre hela dagen till och från!   


Hoppas på att få en till tid med Frida innan jul! Vore en bra julklapp till oss!   

Blir tyvärr inga apelltävlingar under hösten men vi satsar till våren istället!! Kommer kanske upp någon annan tävling innan dess. 


nu ska jag ut i solen och gå med min fina Juvel!   

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards