AnnerottsJuvel

Direktlänk till inlägg 14 februari 2016

Längesen sist!

Av Therese Blomgren - 14 februari 2016 10:34

Lite mer än ett år har gått sen jag skrev något sist.. 
2015 blev inte som vi tänkt.. Mycket strul med platsliggning och ett allmänt rörigt privatliv gjorde att jag inte orkade tävla något alls mer eller mindre.. 

Blev klara för Lydnadsklass 3 och som ni då förstår så fick vi vårat LP2 oxå. Efter vi klarade det la jag ner allt som hade med tävling att göra.. 

Vi var anmälda till Rasmästerskapen i Bruks i Skutskär. Vi skulle tävlat lydnad på Gävle BK på lördagen och brukset på söndagen i Skutskär.. Tyvärr var Juvel halt och på lördagen valde hon att mer eller mindre äta upp sin tass och blev blockhalt.. Så vi fick glatt titta på alla andra duktiga ekipage som fick tävla. Streiff och Anette tävlade apellklass utan kanske vidare framgång..   Man kan inte vara bäst jämt. Riktigt tråkigt för oss bägge då vi spårat flera ggr i veckan.. Tränat sena kvällar. Kört platsliggning i stallet vid 23,00 på kvällarna.. Men men vi får väl ha med oss det i bagaget till i år.. 
Vi var på kurs för Frida Wallén och hon väckte mina IPOtankar ännu mer.. Sjukt kul och inspirerande att se alla hundarna som var med! Många Ahaupplevelser som jag tar med mig. 

Så för 2016 har vi redan lite mål jag vill uppnå. Jag måste sätta mål så jag verkligen tränar ordentligt  

Vi startade upp Januari med ett löp och ingen träning typ alls.. 
I februari har vi anmält oss till en utställning i Enköping den 27. Mer som träning än något annat. Vi har tränat ringträning hos Veronica för att få Juvel att bli bättre och även jag då jag mer eller mindre haft dragkamp mot Juvel.. och det ger inget att ha en dragkamp mot en stark rottweiler.. Men sista träningen var riktigt bra. Tack för all hjälp Veronica! 

Mars blir det Årsmötesutställningen för oss, ingen tävling inplanerad där heller.
April blir det Lydnadstävling förhoppningsvis. Vi har även kommit med på ett läger i April i Skåne med Skåne Blekinge LO. Det blir IPOläger med Ossian Modin och Patrik Sturk i 3 dagar! Kommer bli sjukt kul!! 
Vi har även MT inbokat i Lindesberg 25 april (tror jag det var) Juvels alla syskon kommer så det blir superskoj! Även K-kullen kommer så vi blir ett glatt Annerottsgäng som kommer dit.   
Längre än så har jag inte kommit i min planering. Jag räknar med en IPO1 start under 2016 och även start på RasSM i Juni. 

10-11 September anordnar Rottweiler Upplands LO Rasmästerskap i Bruks! Vi har såå jäkla mycket som vi har pågång dit! Jag försöker ragga sponsorer som vill vara med och sponsra på ett eller annat sätt! Vill ditt företag synas på ett av årets största evenemang så ring eller maila mig! 

Lite bilder jag hittat från 2015: 

Juvel i årets första snö, hon var hon tokig och sprang runt tills benen knappt bar henne..   
 

Vi passade på att träna tiiiiiidiga morgnar innan jobbet på lydnaden. #hemmaisoffanblirmaningenvinnarepåplan
 


Vi skaffade superfina och sköna tröjor från www.inkansbrodyr.se  som vi tävlade i. Bilden nedan är på Nettan och Streiff som tävlade lydnaden i Gävle medans jag och Juvel fick heja på från bänken... :

 

Jag och Anette bokade en stuga på Rullsands Camping i Skutskär. SUPERMYSIGT ställe! Vi kommer absolut att boka där igen! Promenad på stranden i kvällssolen   
 


Det här kortet togs på BroHåbo Bk vår hemmaklubb där vi klarade vårat LP och kom tvåa i klassen   
 

Såhär såg Juvel ut i Skutskär.. vettrap och tratt..... SJUKT BESVIKEN att missa denna tävling... men men... 
 


Ringträning hos Veronica med goda vänner.. Jag gav upp   Då tog Malin och Veronica över och tränade gamhalsen Juvel..   
 
Vi åkte hem till Norrland och hängde med mormor och morfar. Självklart passade vi på att träffa Annerotts Karl-Natus och vi tränade även en del på Umeå BK. 
   

Vi badade en del med Streiff oxå. Juvel älskar Streiff, dom är BFF. Även om dom blir sura på varann oftast Streiff på Juvel som är milt sagt lite intensiv så blir de alltid vänner igen   

   

Vi hjälpte till på Spårtävling på klubben oxå. Tyvärr hittade inte ekipaget vi gått spår åt alla pinnar så jag klädde på Juvel selen och tametusan att hunden spårade 1300 meter och hittade de bortfallna apporterna! Riktigt imponerad att lillskruttan att hon var så jäkla duktig!!  Stolt matte! 
V  

Vi ställde ut en eller två ggr.. minns inte.. Men det här är ifrån Södertälje där vi debuterade Öppenklass med Excellent och CK
 


Julaftonspromenad med BBF Streiff och Nixon.  

   



Jag har även blivit omvald som ordförande ett år till i Upplands LO. Mycket roligt att ha det förtroendet! Vi har superskoj i vårat LO och 2016 kommer bli vårat bästa år (hittills)!!   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Blomgren - 29 december 2016 13:32

Efter juldagen så hämtade mamma mig och Juvel 06:00 för avfärd till Norrland ? Väl framme hämtade vi även min storebror Mattias och hans son Alexander på flygplatsen i Umeå. Lite snö har de allt men det är då inte mycket att skryta med.. lånade dra...

Av Therese Blomgren - 17 december 2016 13:41

Bättre sent än aldrig sägs det.. Så nu skriver jag lite.. 10 månder sen sist.Egentligen inte haft så mycket att skriva om då vi inte tävlat något alls typ i år.. Vi har förberett oss för fullt för nästa år och backat lite i det vi redan tränat. Först...

Av Therese Blomgren - 23 februari 2016 20:51

Sitter hemma och är dunderförkyld igen.. Men inget ont som inte har något gott med sig! Jag har kollat youtube och googlat hela dagen om Ipo 1. Vill lära mig så mycket jag kan!    Så mycket moment som jag redan delat in i så många delar redan att trä...

Av Therese Blomgren - 13 januari 2015 08:36

Så har vi kommit en bit in på Januari 2015. Vi har mest haft dåligt väder och en hel del is tyvärr. Det blir svårt att träna när det är isgata överallt. Vi har gjort så gott vi kunnat ändå men vädret har större makter än jag tyvärr.. Vi har prövat ...

Av Therese Blomgren - 9 november 2014 14:51

Har hänt en del sen sist jag skrev något. Jag fick åka med Nettan och hennes vovvar till Frida på privatträning igen som gav så jäkla mycket!!!    Vi nötte på småsaker som jag vill ska fungera bättre och bättre. Var mycket nöjd när vi åkte därifrån. ...

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards