AnnerottsJuvel

Direktlänk till inlägg 5 juni 2013

Studentfirande och nya upplevelser

Av Therese Blomgren - 5 juni 2013 20:14

Idag har min lillebror Robin tagit studenten. Det blev uppgång för oss vid halv 8. Juvel som väldigt gott fortfarande då, men vaknade när jag öppnade kylskåpet. Måste va ett magiskt ljud från kylskåpet... =) Vips så satt hon brevid mig och kollade vad jag skulle ta ut. Hon har varit lite hård i magen i några dagar nu så hon har fått fil till frukosten. Vääääldigt uppskattat hos henne och magen börjar bli bättre. Igår så hade hon lyckats äta upp en skalbagge på 3-4 cm lång.. Den kom ut på dagen när hon var hos mamma, mamma gick fram och skulle plocka upp högen och såg då skalis som åkt genom den lilla valpkroppen. Man hinner inte med jämt tyvärr.. Men ingen skada skedd! Hon mår bra :D Pigg som vanligt och rört sig normalt. men fyfasiken vad äcklad jag blev när mamma berättade vad hon plockat upp!  

Vi har varit hos min bror och hans tjej och deras lilla 4 veckors son :) Fixat och donat hela morgonen medans Juvel sprungit på deras stora gräsmatta och lekt med allt hon hittat! :) Vi lämnade henne där för att se utspringet och lite av när de skulle åka flaket. Åkte hem efter 1,5 timme med andan lite i halsen till brorsan för att se om hon råkat döda något av deras saker eller om hon var orolig! Väl framme så gick jag in och under vardagsrumsbordet låg en sovande valpis. Hon var jäääätte trött! Hade säkert inte ens märkt att vi åkt   Skönt att testa att lämna en stund på ett nytt ställe och det var inga problem. Stora guldstjärnan idag!! Efter ett tag började det droppa in lite folk och jag tänkte att jag fortsätter att ha henne lös så får vi se vad hon gör. Det var endast släkt och några få vänner till Robin som kom. Hon tyckte det var Jätte roligt med alla nya fötter att försöka bita i.. Inte lika roligt när jag sa åt henne. Men hon lyssnade och bet i sina ben jag köpt till henne. Trots det var mycket folk, mycket prat och sånt som det är på en studentmottagning så väljer hon efter ett tag att lägga sig under bordet och sova. Väldigt skönt att hon slappnade av så! :)  Efter en intensiv dag är hon nu däckad till max här hemma. Ligger med huvudet på sin röda kudde och snarkar! Fina duktiga vovve, jag blir bara stoltare och stoltare!   


Jag har även lugnat ner mig lite efter gårdagens händelse då bägaren rann över för mig! Skrev ut på fb om händelsen och det är skönt att det inte bara var jag som blev upprörd! Många som höll med mig och som min extramamma sa " vi lär ju barnen att fråga om de får klappa" undra om vi ska lära om de vuxna igen? 
Jag hoppas att jag slipper träffa suristanten igen, och alla andra som inte kan fråga först!    
  Vackra vackra Vovvis!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Blomgren - 29 december 2016 13:32

Efter juldagen så hämtade mamma mig och Juvel 06:00 för avfärd till Norrland ? Väl framme hämtade vi även min storebror Mattias och hans son Alexander på flygplatsen i Umeå. Lite snö har de allt men det är då inte mycket att skryta med.. lånade dra...

Av Therese Blomgren - 17 december 2016 13:41

Bättre sent än aldrig sägs det.. Så nu skriver jag lite.. 10 månder sen sist.Egentligen inte haft så mycket att skriva om då vi inte tävlat något alls typ i år.. Vi har förberett oss för fullt för nästa år och backat lite i det vi redan tränat. Först...

Av Therese Blomgren - 23 februari 2016 20:51

Sitter hemma och är dunderförkyld igen.. Men inget ont som inte har något gott med sig! Jag har kollat youtube och googlat hela dagen om Ipo 1. Vill lära mig så mycket jag kan!    Så mycket moment som jag redan delat in i så många delar redan att trä...

Av Therese Blomgren - 14 februari 2016 10:34

Lite mer än ett år har gått sen jag skrev något sist.. 2015 blev inte som vi tänkt.. Mycket strul med platsliggning och ett allmänt rörigt privatliv gjorde att jag inte orkade tävla något alls mer eller mindre..  Blev klara för Lydnadsklass 3 och s...

Av Therese Blomgren - 13 januari 2015 08:36

Så har vi kommit en bit in på Januari 2015. Vi har mest haft dåligt väder och en hel del is tyvärr. Det blir svårt att träna när det är isgata överallt. Vi har gjort så gott vi kunnat ändå men vädret har större makter än jag tyvärr.. Vi har prövat ...

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards