AnnerottsJuvel

Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Nya inlärningsmetoder

Av Therese Blomgren - 24 juni 2013 17:14

Det finns många som lär ut hundträning, många på sitt sätt som oftast är anpassat efter hur de själva upplevt det fungerat.
Sen finns det dem som förklarar hur de tänker kring hunduppfostran och hur de gör och sedan väljer man själv om man vill tro på det och träna på det sättet. Jag har hört och sett många olika metoder, med agg mot vissa och lärt mig sätt jag aldrig skulle använda och mot andra tagit med mig småsaker. Har funderat på det här med egen tränare ett tag och tog tag i det i söndags. Jag mötte upp Mariah Andersson, en som jag länge tyckt varit suverän med sin hund Redo och även med sin valp Tur som hon skaffade för ett tag sedan. Vi berstämde att vi skulle träffas och prata kring vad vi tyckte var en bra inlärning och få lite andra uppfattningar. Vi gick en promenad först med hundarna sen satte vi oss på en fotbollsplan och pratade. Juvel hade jätte roligt med Tur. 

Allt kändes superbra och jag fick jätte bra tips av Mariah!     
Håller på att klickerträna Juvel nu :) Hon är jätte duktig! Tränade det igår med när vi kollade på tv. Idag har det varit väldigt varmt så hon har inte varit jätte pigg. Ska gå ut om ett tag och testa på gräsmattan utanför istället nu när det är svalare. 
Vi ska lära Juvel något som kallas för Skvallerinkallning (Vet inte om det är Mariahs egna påhitt?!) Men det är iallafall att hunden ska gå lös och komma till mig om det kommer någon längre fram, alltså skvallra för mig att nu kommer det någon. Ska bli jätte roligt att testa på det och allt annat jag fick inspiration till!! 


Hoppas verkligen att allt kommer gå vägen med Juvel, jag har en liten klump i magen att hon oxå ska tas ifrån mig.. Men ändå försöker jag tänka att händer det så händer det.. Inget att gå att oroa sig för egentligen..  

Nu ska jag gå ut och träna!   

 
 
kennelmatte

kennelmatte

24 juni 2013 18:07

Skvallerträning finns :-) min bonusdotter kör det med sina hundar. Åhh tänk inte att du ska mista Juvel, njut av varje dag ni har tillsammans <3 så glad att Juvel fick dej som matte :-) kram på er

http://annerotts.se

Therese Blomgren

24 juni 2013 21:42

Jag fick höra av fler att det är något som finns och inte en Mariah uppfinning :D haha! Aldrig hört talas om det tidigare! Supersmart!!
Jag gör det men tanken slår en ibland ändå :( Hon är helt underbar min älskade Juvel

 
Mariah med Redo och Tur

Mariah med Redo och Tur

24 juni 2013 18:31

Va roligt att du gillar mitt "tänk"!!!! Hundträning är sååå mycket mer än bara sitt och ligg;) Träna på så ses vi på onsdag:)

http://Teamredo.bloggplatsen.se

Therese Blomgren

24 juni 2013 21:44

Ja verkligen!! :)
Vi tränar på för fullt! Hon är duktig, kopplar ihop klicket ibland med godis och ibland med att det är något som låter bara.. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Blomgren - 29 december 2016 13:32

Efter juldagen så hämtade mamma mig och Juvel 06:00 för avfärd till Norrland ? Väl framme hämtade vi även min storebror Mattias och hans son Alexander på flygplatsen i Umeå. Lite snö har de allt men det är då inte mycket att skryta med.. lånade dra...

Av Therese Blomgren - 17 december 2016 13:41

Bättre sent än aldrig sägs det.. Så nu skriver jag lite.. 10 månder sen sist.Egentligen inte haft så mycket att skriva om då vi inte tävlat något alls typ i år.. Vi har förberett oss för fullt för nästa år och backat lite i det vi redan tränat. Först...

Av Therese Blomgren - 23 februari 2016 20:51

Sitter hemma och är dunderförkyld igen.. Men inget ont som inte har något gott med sig! Jag har kollat youtube och googlat hela dagen om Ipo 1. Vill lära mig så mycket jag kan!    Så mycket moment som jag redan delat in i så många delar redan att trä...

Av Therese Blomgren - 14 februari 2016 10:34

Lite mer än ett år har gått sen jag skrev något sist.. 2015 blev inte som vi tänkt.. Mycket strul med platsliggning och ett allmänt rörigt privatliv gjorde att jag inte orkade tävla något alls mer eller mindre..  Blev klara för Lydnadsklass 3 och s...

Av Therese Blomgren - 13 januari 2015 08:36

Så har vi kommit en bit in på Januari 2015. Vi har mest haft dåligt väder och en hel del is tyvärr. Det blir svårt att träna när det är isgata överallt. Vi har gjort så gott vi kunnat ändå men vädret har större makter än jag tyvärr.. Vi har prövat ...

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards