AnnerottsJuvel

Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

En paus i vardagen

Av Therese Blomgren - 7 maj 2014 09:48

Det har varit väldigt mycket för mig och Juvel under en längre tid. Alla veterinärbesök, sydd vid ögonen, mediciner, återbesök, nya besök, sträng koppelvila med mera. Så vi har inte gjort något alls under en längre tid. Jag behövde återhämta mig i skallen och Juvel behövde nog mest bara vara. Hon har gått i tratt i 6 månader mer eller mindre. Jag har varit mellan hopp och förtvivlan flertalet gånger och tillslut orkade jag faktiskt inte mer. Vi la ner allt med träning. Vi har bara vilat och försökt återhämta oss bägge.. Nu har ögonen varit bra en längre tid så jag hoppas för allt i världen att det håller sig så. Jag vill inget hellre än att hon ska få vara hund (utan tratt) och kunna busa och göra sånt som de ska kunna i hennes ålder. Jag  har mått fruktansvärt dåligt över att hon har fått stå ut med så mycket. Tur att Juvel är en bra hund och fortfarande tycker att veterinärer är jätteroliga! 

Vi har börjat träna igen inför lydnadsettan som vi snart ska starta om inte hon börjar löpa innan. Den 17 maj är det även dags för vårat MH. Kommer bli superskoj att se hur hon reagerar på allt. Vi går ut som första hund vilket ger oss en starttid 08,00.   

Kommer bli skoj att träffa Juvels syskon! Ska försöka fota dem ihop :) De är ju bara 4 st så det borde gå att få alla på samma bild!   

I måndags 5 maj var det exakt ett år sedan jag och Lena åkte och hämtade hem Juvel. Tänk vilken resa vi gjort! 

Även om det gjort oss starkare och vi har verkligen lärt oss lita på varandra så hade jag mer än gärna varit utan den. Vi hade kunnat gjort oss starkare ihop på annat sätt än på Ultuna i tårar.. Det har varit många turer dit och måååånga tårar.. Att lämna henne där med akut lunginflammation och kennelhosta är fasiken det värsta jag gjort.. Kommer vara Mariah evigt tacksam för omtanke, hennes bilder på Juvel när hon låg i kuvösen och all kärlek Juvva fick av henne när hon låg inne. När jag fick hämta hem henne igen var lyckan total! att sväva mellan hopp och förtvivlan i flera dagar om hon ska överleva eller inte vill jag inte vara med om igen..   
   
Äntligen påväg hem med min fina vän  

         

Nu har vi laddat om batterierna och ska börja träna igen. 


Även om du kostat mig fler flera flera flera tusentalskronor i veterinärvård så är jag glad att du är min! Men vi kan väl försöka hålla oss från veterinären i 8-10 år?! Vi har inte riktigt råd att hålla på såhär Juvel!  

 
Du och jag finaste vän  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Blomgren - 29 december 2016 13:32

Efter juldagen så hämtade mamma mig och Juvel 06:00 för avfärd till Norrland ? Väl framme hämtade vi även min storebror Mattias och hans son Alexander på flygplatsen i Umeå. Lite snö har de allt men det är då inte mycket att skryta med.. lånade dra...

Av Therese Blomgren - 17 december 2016 13:41

Bättre sent än aldrig sägs det.. Så nu skriver jag lite.. 10 månder sen sist.Egentligen inte haft så mycket att skriva om då vi inte tävlat något alls typ i år.. Vi har förberett oss för fullt för nästa år och backat lite i det vi redan tränat. Först...

Av Therese Blomgren - 23 februari 2016 20:51

Sitter hemma och är dunderförkyld igen.. Men inget ont som inte har något gott med sig! Jag har kollat youtube och googlat hela dagen om Ipo 1. Vill lära mig så mycket jag kan!    Så mycket moment som jag redan delat in i så många delar redan att trä...

Av Therese Blomgren - 14 februari 2016 10:34

Lite mer än ett år har gått sen jag skrev något sist.. 2015 blev inte som vi tänkt.. Mycket strul med platsliggning och ett allmänt rörigt privatliv gjorde att jag inte orkade tävla något alls mer eller mindre..  Blev klara för Lydnadsklass 3 och s...

Av Therese Blomgren - 13 januari 2015 08:36

Så har vi kommit en bit in på Januari 2015. Vi har mest haft dåligt väder och en hel del is tyvärr. Det blir svårt att träna när det är isgata överallt. Vi har gjort så gott vi kunnat ändå men vädret har större makter än jag tyvärr.. Vi har prövat ...

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards