AnnerottsJuvel

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2013

Anmäld till Tävling

Av Therese Blomgren - 10 oktober 2013 11:08

Nu har det gått lång tid sen jag skrev här.. Juvel Växer och växer och växer... Jag undrar hur stor hon ska bli.. Hon kommer bli stoooor. Värsta är att hon själv tror hon är så liten som när hon kom. Ska fortfarande sitta och ligga i knäet när tillfälle ges. Men även om det är väääldigt tungt så är det precis lika mysigt nu som valp! 

Jag har varit i Sardinien på semester i 2 veckor. Mamma fick äran att ha Juvel och hon har klarat det galant. Juvel har testat mamma till gränserna så att hon en dag var påväg till Sardinien sa mamma.. Men hon visade sin bästa sida sen och fick stanna i Sverige. Jag blev tyvärr sjuk i Sardinien och fick ligga på hotellrummet hela andra veckan och sen fick vi flyga hem en dag tidigare. På söndagen kom mamma hem med Juvel och gissa och någon gjorde 8or av lycka  Juvel visste inte riktigt hur hon skulle kunna pussa sönder mig och Anton riktigt. Tokhunden vad glad jag blev när hon kom!! Mamma och jag åkte vidare direkt till Infektionsavdelningen på Uppsala ackis. Tog massor av prover och blev sedan hemskickad. Två dagar senare ringde min läkare Lars och sa att jag har fått TBE. Känns skönt att veta vad som är fel, men tråkigt att det är TBE.  Men nu har jag haft det kan inte få det igen! =) Sjukskriven 2 veckor till att börja med så får vi se sen enligt läkaren.. Juvel är iallafall glad att ha sällskap på dagarna. 


Vi har idag även anmält oss till en inoffeciell tävling i Enköpings ridhus den 10/11. Får se hur det går denna gång. 

Juvel var ju i Norrköping men domaren tyckte hon haltade :( Men fick så himla fin beskrivning så det vore trist att inte ställa henne igen :) Vi får försöka träna lite till här hemma när jag frisknar på mig lite :) 


Jag har dock svårt att få henne att gå fot och verkligen gå i bra tempo. Hon saktar in och kommer efter för att sedan nästan krypa fram... Har börjat ha en leksak med mig så jag kan kasta den efter några steg. Det fungerar litegrann.. Hm.. Jag tragglar på..  

Skulle fotat Juvel idag i höstlöven men regnet piskar mot fönstret och min Juvel vägrar gå ut mer än nödvändigt i regnet.. :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Blomgren - 29 december 2016 13:32

Efter juldagen så hämtade mamma mig och Juvel 06:00 för avfärd till Norrland ? Väl framme hämtade vi även min storebror Mattias och hans son Alexander på flygplatsen i Umeå. Lite snö har de allt men det är då inte mycket att skryta med.. lånade dra...

Av Therese Blomgren - 17 december 2016 13:41

Bättre sent än aldrig sägs det.. Så nu skriver jag lite.. 10 månder sen sist.Egentligen inte haft så mycket att skriva om då vi inte tävlat något alls typ i år.. Vi har förberett oss för fullt för nästa år och backat lite i det vi redan tränat. Först...

Av Therese Blomgren - 23 februari 2016 20:51

Sitter hemma och är dunderförkyld igen.. Men inget ont som inte har något gott med sig! Jag har kollat youtube och googlat hela dagen om Ipo 1. Vill lära mig så mycket jag kan!    Så mycket moment som jag redan delat in i så många delar redan att trä...

Av Therese Blomgren - 14 februari 2016 10:34

Lite mer än ett år har gått sen jag skrev något sist.. 2015 blev inte som vi tänkt.. Mycket strul med platsliggning och ett allmänt rörigt privatliv gjorde att jag inte orkade tävla något alls mer eller mindre..  Blev klara för Lydnadsklass 3 och s...

Av Therese Blomgren - 13 januari 2015 08:36

Så har vi kommit en bit in på Januari 2015. Vi har mest haft dåligt väder och en hel del is tyvärr. Det blir svårt att träna när det är isgata överallt. Vi har gjort så gott vi kunnat ändå men vädret har större makter än jag tyvärr.. Vi har prövat ...

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards