AnnerottsJuvel

Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

Alla <3 Dag

Av Therese Blomgren - 14 februari 2014 19:56

Äntligen så ser man stor skillnad på Juvels ögon! Går åt rätt håll!! 

Hon är minst sagt pigg just nu.. Det kryper i hela kroppen och hon behöver verkligen arbeta med skallen!!! Har inte vågat träna något ifall hon är jäkligt snabb oc kliar om jag tar av tratten. Men har det läkt ihop superfint och det kliar inte längre. Har nu vågat tagit av tratten när hon är med mig. Igår bestämde jag mig för att åka tidigare till jobbet för att hinna träna lite lydnad innan jobbet så hon fick tänka lite och en förhoppning att hon skulle vara lite trött.. 

Vi har en superstor gräsplan som klipps jättebra under de månader som går av våra vaktmästare. Nu slipper jag även gå och vara rädd för alla ormar vi har där på somrarna så det var jäkligt skönt! Vi har tyvärr jätte mycket huggorm av alla ormsorter på jobbet.. Är livrädd för ormar så givetvis så stöter jag alltid på dem....

Jag bestämde mig för att göra lite enkla och korta moment. Började med linförighet.. rakt fram sen vänster om halt. Sen slängde jag boll som belöning. Superbra! Gjorde lite höger och vänstersväng även helt om och det gick superbra, dock hade vi tyvärr ingen störning men ändå.

Därefter läggande och ställande under gång som går superbra! Juvel tycker dock INTE om att lägga sig i det kalla gräset! Hon brukar blänga lite surt men det går över när det kommer boll eller godis   
Prövade även framförgående. Tog bollen och slängde iväg den. Sen fick hon gå mot den med drag och jag sa högt Föööööre! Fungerade klockrent!!! 

Duktiga fina Juvel    Hon var så glad att få arbeta! Dock blev hon inte trött som min ena förhoppning var.. 


Här är lite bilder jag tagit idag fredag på ögonen! :)
           


 
   Två klipp på hur trött Juvel var på eftermiddagen... Alltså inte alls.. hon har som vanligt helt full av energi och tyckte allt var jätteskoj!  


Även en hälsning från Juvel till sin pojkvän Karl-Natus  



 
 
Ingen bild

Mikaela

14 februari 2014 20:57

Skönt att höra att det går framåt :) <3

 
Ingen bild

Erika & Natus Jr

16 februari 2014 18:59

Alltså Natus skicka tusen rosor och pussar till sin favorit-tjej!
Och tittade just på era filmer från träning, ja säger bara wow!!! Så bra ni är!!!<3

Therese Blomgren

16 februari 2014 19:02

Hahaha gulle Natus! ??
Ni med! Så läbge man tränar så blir man alltid (förhoppningsvis) bättre! Pröva filma ni med! Skit bra att se själv hur man för sig. ?? kom ner snart!??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Blomgren - 29 december 2016 13:32

Efter juldagen så hämtade mamma mig och Juvel 06:00 för avfärd till Norrland ? Väl framme hämtade vi även min storebror Mattias och hans son Alexander på flygplatsen i Umeå. Lite snö har de allt men det är då inte mycket att skryta med.. lånade dra...

Av Therese Blomgren - 17 december 2016 13:41

Bättre sent än aldrig sägs det.. Så nu skriver jag lite.. 10 månder sen sist.Egentligen inte haft så mycket att skriva om då vi inte tävlat något alls typ i år.. Vi har förberett oss för fullt för nästa år och backat lite i det vi redan tränat. Först...

Av Therese Blomgren - 23 februari 2016 20:51

Sitter hemma och är dunderförkyld igen.. Men inget ont som inte har något gott med sig! Jag har kollat youtube och googlat hela dagen om Ipo 1. Vill lära mig så mycket jag kan!    Så mycket moment som jag redan delat in i så många delar redan att trä...

Av Therese Blomgren - 14 februari 2016 10:34

Lite mer än ett år har gått sen jag skrev något sist.. 2015 blev inte som vi tänkt.. Mycket strul med platsliggning och ett allmänt rörigt privatliv gjorde att jag inte orkade tävla något alls mer eller mindre..  Blev klara för Lydnadsklass 3 och s...

Av Therese Blomgren - 13 januari 2015 08:36

Så har vi kommit en bit in på Januari 2015. Vi har mest haft dåligt väder och en hel del is tyvärr. Det blir svårt att träna när det är isgata överallt. Vi har gjort så gott vi kunnat ändå men vädret har större makter än jag tyvärr.. Vi har prövat ...

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards