AnnerottsJuvel

Direktlänk till inlägg 11 maj 2014

träning träning träning!!

Av Therese Blomgren - 11 maj 2014 19:10

Idag har jag gjort ett försök till att cykla med Juvel. Jag tänkte att jag ska bygga upp hennes kondition delvis med cykling.. Fick tipset att springa med henne men det skulle nog mest sluta att vi solade på en äng då jag inte har någon kondition heller...   Fick cykla lite fram och tillbaka här på grusvägen först då Juvel tycker att däck är jätteskoj att bita i.... Fick hennes att sluta ganska fort så vi gav oss iväg! Cyklade i  intervaller.. Dock inget jätte ansträngande då jag ville se hur pass i gång hon är. Var över förväntan faktiskt. Ska försöka cykla någongång i veckan för bägges skull! ;D 


Igår var vi på spårtävling på Bro Håbo BK. Jag la ett spår åt en tävlande och Juvel fick träna på att sitta tyst i bilen. 
När tävlingen var över och vi väntade på prisutdelning så frågade jag Gudrun om inte hon kunde kommendera oss så vi har störning av allt folk och hundar. Sagt och gjort, gick jättebra!! Är mest Juvels matte som ska träna på sig själv istället..   Efter tävlingen åkte vi till skogen och busade ett tag.. Juvel var inte jättekaxig på kvällen
 

Idag har vi tränat lite kontaktövningar vi fick från Kat! Superbra saker som vi ska traggla på med. Tack snälla för tips idag  
Veckan som kommer är det verkligen fullt upp! Imorgon ska vi träffa Mariah och gå igenom lydnadsprogrammet.. Det är med en skräckblandad förtjusning som jag sagt ja.. Mariah petar i allt vilket är bra om man vill bli bäst.. och det vill man ju!   Men som tidigare när jag sagt " åhh det går sååå bra med ditten och datten " Så träffar vi Mariah och det går så åt skogen som det bara kan!!!!!!!!!! Så jag säger direkt att det går skitdåligt så kan det bara bli bättre!!!   Så håll tummarna för att vi iallafall kan göra något rätt!   


         



 
 
Therese

Therese

12 maj 2014 16:18

Härligt att läsa!!

Vad duktiga ni är & jag förstår att dina nerver spökar... Hoppas jag & Hamilton kan komma igång mer seriöst snart. Vi missade ju vårens tävlingslydnads-kurs, så vi får ta det till hösten.

Håller alla tummar att träning/tävling går bra framöver och att ni får hålla er friska!

Kram, Therese

http://Amberohamilton.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Blomgren - 29 december 2016 13:32

Efter juldagen så hämtade mamma mig och Juvel 06:00 för avfärd till Norrland ? Väl framme hämtade vi även min storebror Mattias och hans son Alexander på flygplatsen i Umeå. Lite snö har de allt men det är då inte mycket att skryta med.. lånade dra...

Av Therese Blomgren - 17 december 2016 13:41

Bättre sent än aldrig sägs det.. Så nu skriver jag lite.. 10 månder sen sist.Egentligen inte haft så mycket att skriva om då vi inte tävlat något alls typ i år.. Vi har förberett oss för fullt för nästa år och backat lite i det vi redan tränat. Först...

Av Therese Blomgren - 23 februari 2016 20:51

Sitter hemma och är dunderförkyld igen.. Men inget ont som inte har något gott med sig! Jag har kollat youtube och googlat hela dagen om Ipo 1. Vill lära mig så mycket jag kan!    Så mycket moment som jag redan delat in i så många delar redan att trä...

Av Therese Blomgren - 14 februari 2016 10:34

Lite mer än ett år har gått sen jag skrev något sist.. 2015 blev inte som vi tänkt.. Mycket strul med platsliggning och ett allmänt rörigt privatliv gjorde att jag inte orkade tävla något alls mer eller mindre..  Blev klara för Lydnadsklass 3 och s...

Av Therese Blomgren - 13 januari 2015 08:36

Så har vi kommit en bit in på Januari 2015. Vi har mest haft dåligt väder och en hel del is tyvärr. Det blir svårt att träna när det är isgata överallt. Vi har gjort så gott vi kunnat ändå men vädret har större makter än jag tyvärr.. Vi har prövat ...

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards