AnnerottsJuvel

Alla inlägg den 15 december 2013

Av Therese Blomgren - 15 december 2013 19:55

Tränade Juvel igår med Mariah. La Juvels två första snöspår. Hon arbetade på men för mycket med blicken. Fick tips av Mariah att endast ha sele och koppel istället för lina och att ha en annan belöning när hon ska ge mig apporterna hon hittar. Även att gömma apporterna under lite mossa eller löv. Så hon verkligen måste använda nosen! 

Sen skulle vi träna lite lydnad efteråt och det gick sådär.. Juvel var inte taggad alls och ah det var inte bra bara. Finns inte så mycket mer att säga. Jag kände mig som jordens sämsta hundägare. Var så besviken. Hade nog en dålig dag oxå men jag var inte alls nöjd..   Åkte hem och försökte komma på något som var bra..  Inte ens de enkla sakerna klarade hon igår.. Men men, kände mig lite laddad idag för att testa på spåret igen och se hur Juvel var. Sagt och gjort! Gjorde iordning oss och drog ut i skogen. La två korta spår på 50-60 meter max, 3 olika saker i spåren som var gömda under lite grejer jag hittade. Underlaget var lite bökigt ändå, blöta löv, uppbökad mark från vildsvin och troligen så har andra djur gått där oxå. Mitt enda mål idag var att få Juvel att använda nosen i backen och att hon/vi skulle ha kul! Därav de korta spåren oxå   Juvel spårade Såååå jäkla bra!!! Hon var jätteglad och varje apport var ren och skär lycka!!   Så himla bra!!
Efteråt kände jag att vi skulle göra något mer så jag tänkte att jag ska utnyttja Juvels energi hon hade. Så vi körde inkallningar och apportering! Bägge två gick galant och jag fick lyckorus av busan som var så duktig! Allt vi gjorde idag gick superbra! Man behöver det!!     Älskade underbara hund!!! 


Filmade lite men det är så svårt när man är själv! Ena videon när hon spårar så ville jag visa hur duktigt hon använde nosen! :) Ni får ursäkta att ljudet är högt på de andra videosarna!   

Ska träna med Mariah tisdag eller onsdag igen! 



 
 
 

 
Nästa gång ska jag försöka hinna torka håret innan vi drar ut!   

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards