AnnerottsJuvel

Alla inlägg den 21 december 2013

Av Therese Blomgren - 21 december 2013 20:20

Idag har vi varit iväg till Rösaring med några kompisar från klubben. Vi samlades vid tio för att sedan lägga spår. 

Annelie la Juvels spår och jag la ett av Lotus. Tycker det är bra att någon annan går våra spår ibland. Juvel tar spåren superbra vare sig det är jag eller någon annan som gått dem Jag bad Annelie gömma apporterna lite så Juvel verkligen fick använda nosen. Hade med en tub med mjukost som belöning, Juvel fick lite innan för att vetat vad belöningen var. Så jäkla duktig! Lyckan över att hitta apporten och ge den till mig!! Mums! Gick superbra hela spåret och vi la det som ett riktigt apellspår. Stor stjärna till damen idag!  Efter alla gått sina spår så drack vi glögg och höll värmen uppe då regnet kom ner...   

Därefter gjorde vi en uppletande ruta, 10 m bred och 50 meter djup. Först släppte vi på de erfarna hundarna en efter en. Därefter fick Juvel sin chans. Vi gör det väldigt enkelt för henne så hon förstår vad det går ut på och eftersom det här var hennes 3 gång så är det väldigt basis. Gudrun gick ut 15 meter framför oss och slängde lite med leksaken så Juvel såg den, sen släppte hon den och kom fram till oss för att visa att hon inte hade något i händerna. Juvel var helt till sig!! Hoppade och for och hann även gnälla lite över att jag höll i för länge enligt henne! Hann bara släppa halsbandet och säga sök så var hon redan ute i skogen! Hittade leksaken och kom i full fart till mig. Vi gjorde om det igen och hon var om möjligt ännu mer i gasen! Superkul att se!! 

Fick min kamera i veckan som jag fått av Anton i julklapp. Så nu ska jag försöka få någon att filma när vi tränar så man kan få lite bättre kvalitet än telefonen  

Tack alla för idag! Superkul  

Juvel avancerade idag och gick inte uppe med nosen som tidigare. Hon ÄLSKAR att spåra! Blir som en bulldozer i kopplet!           

Presentation


Välkommen till vår blogg. Här kommer du hitta massor av bilder och läsa om min vardag med en Rottisvalp. Ni kommer få läsa om Annerotts Juvel och våran utveckling ihop. Hon är född 10 mars 2013 hos Annerotts Kennel. Kommer skriva om träningar, vardagen o

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards